آیا آجیل چاق کننده است؟

آیا آجیل چاق کننده است؟

یکی از نگرانی هایی که اکثر افراد هنگام مصرف آجیل دارند این است که آیا مصرف آن باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود؟ مغزیجات در کنار فواید زیادی که دارند، منبع غنی از چربی و کالری هستند بنابراین این دغدغه برای افراد به وجود می‌آید آیا آجیل چاق کننده است؟

برخی افراد ادعا می‌کنند مصرف آجیل باعث چاقی می‌شود اما تحقیقات نشان داده است، خوردن این میان عده باعث کاهش وزن نیز می‌شود. درست که آجیل مقدار بالایی کالری دارد اما از آن جایی که سرشار از فیبر و پروتئین است باعث می‌شود شما در طول روز کم تر احساس گرسنگی کنید و مواد خوراکی چاق کننده دیگر را کمتر مصرف کنید. هم چنین مصرف مغزیجات، اشتهای شما را برای خوردن وعده های غذایی اصلی کاهش می‌دهد.

آیا آجیل چاق کننده است؟

نتیجه تحقیقات علمی نشان می‌دهد مصرف منظم آجیل ارتباطی با چاقی و اضافه وزن ندارد. علاوه بر این مشاهده شده است که در بسیاری از موارد آجیل  باعث کاهش وزن افراد شده است. مهم ترین دلیل آن این است که این افراد رژیم غذایی سالم تری دارند.

در موارد زیادی مشاهده شده است که مصرف مغزیجات، مقدار کالری سوزی را در حالت استراحت افزایش می‌دهد. فیبر زیاد موجود در آجیل، باعث می شود بخش عمده ای از آن در روده هضم نشود و چربی آن توسط مدفوع دفع شود. تحقیقات نشان می دهد بعد از خوردن آجیل، دفع چربی بدن، 5 تا 20 درصد افزایش می‌یابد. به همین خاطر مصرف آجیل برای کاهش وزن مفید است.

انواع آجیل چاق کننده

در ادامه مواد آجیل را به ترتیب کالری بالایی که دارد دسته بندی می‌کنیم. در مغزیجات، پسته و فندق بیشترین کالری را دارند به همین خاطر به آن ها آجیل چاق کننده گفته می‌شود. بعد از پسته و فندق،  بادام زمینی نیزاز آجیل‌های چاق کننده است.

پسته

پسته از مغزیجات پر کالری است که در مهمانی‌ها زیاد از آن استقبال می‌شود. پسته علی رغم کالری بالایی که دارد برای معده و کبد مفید است و ذهن را تقویت می‌کند. اگر اسهال و سرفه خسته شده‌اید پسته می تواند برای شما مفید باشد. پسته خام مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی دارد به همین خاطر مصرف آن برای کودکان، ورزشکاران و خانم های باردار زیاد توصیه می‌شود. پسته برای درمان کم خو نی نیز بسیار مفید است. در کنار خاصیت هایی که گفته شد مصرف بی رویه آن منجر به چاقی می‌شود.

 

پسته

فندق

فندق در بین مغزیجات بسیار محبوب است و خواص زیادی دارد. فواید فندق عبارت است از:

  • جوان سازی پوست
  • تقویت عملکرد مغز
  • مبارزه با سرطان

فندق سرشار از چربی‌های سالم با اسید‌های چرب اشباع نشده است. مصرف چربی‌های اشباع نشده مفید است زیرا کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. یکی ازمواد موجود در روغن فندق، اسید اولئیک است که کلسترول خون را کاهش می‌دهد و برای تنظیم قند خون مفید است. فندق کالری بالایی دارد و برای افزایش وزن می‌تواند مفید باشد.

بادام زمینی

یکی دیگر ازآجیل های چاق کننده، بادام زمینی است. بادام زمینی سرشار از انرژی است و برای کسانی که زیاد فعالیت می‌کنند مفید است.  بادام زمینی مانند سایر مغزیجات باعث می شود ساعت ها احساس سیری کنید و اشتهایی برای خوردن غذا نداشته باشید. مصرف زیاد بادام زمینی در صورتی که تحرک نداشته باشید منجر به چاقی میشود.

بادام زمینی

چاق شدن صورت با آجیل

یکی از کم خطرترین راه‌ها برای لاغری و جوان‌سازی صورت، آجیل است.  مصرف متعادل آجیل باعث جوان سازی، چاق شدن صورت و گونه می‌شود. اگر می خواهید گونه داشته باشید و صورتتان چاق شود توصیه می‌شود روزانه در حد متعادل آجیل مصرف کنید. آجیل مقدار زیادی پروتئین، ویتامین و آنتی اکسیدان دارد.

هر روزبادام، پسته، فندق، گردو را با دو عدد خرما مخلوط کنید و به شکل خمیری نرم درآورید. به جای خرما ازشیره خرما هم می توانید استفاده کنید. خمیر را به شکل دانه های کوچک و گرد تهیه کنید و روزانه حدود 5 تا 10 عدد از آن را میل کنید. بعد از گذشت چند روزشاهد چاق شدن صورت خود خواهید بود.

آجیل، از میوه های خشک وغذاهای سالم است که فواید زیادی دارد اما در مصرف آن باید معتدل بود زیرا مصرف زیاد آن به دلیل کالری زیادی که دارد می تواند عوارضی به همراه  داشته باشد. به طور مینگین روزانه باید 50 گرم مغزی که معادل 20 الی 25 مغز می باشد مصرف کنید. هر قاشق میوه خشک مانند: کشمش؛ توت؛ انجیر خشک دارای 60 کالری است.

چنان چه اعتدال را در مصرف آجیل رعایت کنید نه تنها منجر به چاقی نمی‌شود بلکه مقداری زیادی از پروتئین؛ اسیدهای چرب مفید؛ ویتامین های محلول در چربی وکلسیم بدنتان را تأمین می‌کنید. در کنار مصرف آجیل، انجام ورزش های هوازی نیز برای چربی سوی و لاغری مفید است. هر روز پیاده روی کنید و ورزش های مفید انجام دهید.

خشکبار ماهتیسا یکی از مرغوب‌ترین خشکبارهای ایران است که انواع آجیل‌های مرغوب را می‌توانید از این مغازه خریداری کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس پیج اینستاگرام یا شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

اینستاگرام: https://www.instagram.com/mahtisa_nuts/?hl=en

شماره تماس: 0216686368809124577136

 

مقاله بالا را می توانید از اینجا دانلود کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

آجیل شب یلدا

آجیل شب یلدا

جشن شب یلدا به عنوان یکی از آیین‌های باستانی ایرانی شناخته می‌شود که در شب آخر پاییز برگزار می‌گردد. این

مقالات مرتبط

آیا آجیل چاق کننده است؟

آیا آجیل چاق کننده است؟

یکی از نگرانی هایی که اکثر افراد هنگام مصرف آجیل دارند این است که آیا مصرف آن باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود؟ مغزیجات در

کاهش خطر ابتلا به قند خون

10 خاصیت شگفت انگیز آجیل

آجیل از مواد خوراکی است که کالری زیادی دارد و اکثر متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مغزیجات از خشکبارهایی

آجیل شب یلدا

آجیل شب یلدا

جشن شب یلدا به عنوان یکی از آیین‌های باستانی ایرانی شناخته می‌شود که در شب آخر پاییز برگزار می‌گردد. این مراسم هم مانند هر مراسم